Microsoft Dynamics CRM og ISO/IEC 27018

Microsoft Dynamics CRM og ISO/IEC 27018

Som en Microsoft Dynamics CRM Online kunde, har du betrodd Microsoft for å beskytte din data. Microsoft verdsetter denne tilliten og bryr seg dypt om ditt personvern og sikkerheten for din data. De har et mål i å ta en lederrolle i bransjen med tanke på personvern, sikkerhet, og overholdelse av praksis. Microsoft er den første store skyleverandøren i verden som har bekreftet å ha vedtatt ISO/IEC 27018, som er verdens første internasjonale ”cloud privacy standard”.

Fastsettelsen av ISO/IEC 27018 ved deres Dynamics CRM Online løsning er en del at et bredere engasjement fra Microsoft for å beskytte personvernet for deres egne og partners kunder.

Hva har dette og si for deg som kunde?

Årsakene er flere. Tilslutning til ISO/ IEC 27018 sikrer bedriftskunder at deres personvern vil bli beskyttet på flere forskjellige måter:

  • Du har kontroll over din egen data. Microsoft sin tilslutning til den nye standarden sikrer at de bare behandler personopplysningene dine i henhold til instruksjonene som du oppgir som kunde.
  • Du vet hva som skjer med din egen data.  Avtalen sikrer åpenheten om Microsoft sine retningslinjer vedrørende retur, overføring og sletting av personopplysninger du lagrer i databasen. I tillegg til at du får vite hvor dataen din er, vil du få beskjed hvis Microsoft trenger videre tilgang. I tillegg, hvis det er uautorisert tilgang til personlig identifiserbar informasjon eller foredling av utstyr eller anlegg som resulterer i tap, avsløring eller endring av denne informasjonen, vil du få beskjed om dette.
  • Du får sterk sikkerhetsbeskyttelse for din egen data. Tilslutningen av denne sikkerhetsavtalen gir en rekke viktige sikkerhetstiltak. Dette sikrer at det er definerte restriksjoner på hvordan Microsoft håndterer personopplysningene dine, herunder restriksjoner på overføringer over offentlige nettverk, lagring på transportable medier, og riktige prosesser for datarekonstruksjon og restaurering.
  • Din data vil ikke bli brukt til reklame. Bedriftskunder blir stadig mer bekymret for at skyleverandører skal bruke deres data som reklame uten samtykke. Det nye vedtaket bekrefter Microsoft sin langvarige forpliktelse om ikke å bruke din data i reklamer.

Dette vedtaket fra Microsoft er noe vi ser på som essensielt for at vi kan  bygge et sterkt og trygt samarbeid med våre kunder. For å ha mulighet til å skape nye verdier sammen er vi avhengig av å ha trygghet og tillit i bunn.

Norsk (bokmål)